وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.
وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.

مطالعه کنید تا رهبری بزرگ در جهان شوید

مطالعه  کنید تا رهبری بزرگ در جهان شوید

می‌خواهید رهبری بزرگ شوید، مطالعه کنید

می‌خواهید رهبری بزرگ شوید، مطالعه کنید

عادت خواندن وسیع و عمیق یکی از ویژگی‌های رهبران بزرگ است و می‌تواند در آنها بینش، نوآوری، یکدلی و کارایی فردی را افزایش دهد. اما با وجود اینکه نرخ سواد در جهان بالا رفته و به 84 درصد رسیده است مردم کمتر و کمتر می‌خوانند.

به گزارش فوربس، با وجود اینکه نرخ سواد در جهان بالا رفته و به 84 درصد رسیده است مردم کمتر و کمتر می‌خوانند. موسسه استعداد ملی آمریکا اعلام کرد که میزان مطالعه در میان بزرگسالان این کشور بسیار کاهش یافته است و برای اولین بار در تاریخ آمریکا کمتر از نیمی از جمعیت بزرگسالان ادبیات می‌خوانند. در کشورهایی مانند هند و چین هم نرخ سوادآموزی بالا رفته است اما این پیشرفت به معنای خواندن بیشتر یا عمیق‌تر نیست.
  این وضعیت برای رهبری مناسب نیست چرا که تجربه نشان می‌دهد مطالعه اهمیت زیادی در رهبری دارد. به نظر می‌رسد که افراد درگیر تجارت از خواندن مطالبی که به کار مربوط نباشد دور شده‌اند. اما عادت خواندن وسیع و عمیق یکی از ویژگی‌های رهبران بزرگ است و می‌تواند در آنها بینش، نوآوری، یکدلی و کارایی فردی را افزایش دهد. باید توجه داشت که اکثر بزرگان تجارت خوانندگانی مشتاق بوده‌اند. بر طبق گزارش نیویورک تایمز استیو جابز علاقه وافری به ویلیام بلیک داشت. فیل نایت موسس شرکت نایک آنقدر برای کتابخانه‌اش تقدس قائل بود که ورود با کفش به آن را ممنوع کرده بود؛ و سیدنی هارمن بنیانگذار شرکت صنایع هارمن شعرا را متفکرانی نظام‌مند می‌دانست و همیشه از شکسپیر و تنیسون نقل قول می‌کرد. دیوید رابن استاین موسس گروه کارلایل هر هفته چند کتاب می‌خواند. تاریخ هم چنین پر از رهبرانی است که خوانندگان و نویسندگان ممتازی بوده‌اند. وینستون چرچیل جایزه نوبل را در ادبیات گرفت و نه در صلح. مطالعه کردن دانش، عادت، و استعدادهای لازم برای بهبود سازمان را در رهبران تجاری بزرگی که به آن باور دارند پرورش می‌دهد.

منافع مطالعه برای رهبری بسیار گسترده است. شواهد نشان می‌دهد خواندن می‌تواند هوش را افزایش داده و به بصیرت و نوآوری منجر شود. به عنوان مثال برخی یافته‌ها حاکی از آنند که خواندن از طریق گسترده ساختن دامنه لغات و دانش جهانی به مهارت‌های تعقل قوی‌تر منجر شده و فرد را باهوش‌تر می‌کند. خواندن- هر کتابی که باشد- یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای کسب و درک اطلاعات جدید است. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که خواندن موضوعات مختلف برای خلاقیت مناسب است و رهبرانی که بتوانند نمونه‌هایی از علوم دیگر مانند جامعه شناسی، فیزیک، اقتصاد و یا روانشناسی را در سازمان خود بکار برند می‌توانند به موفقیت و شکوفایی بیشتر امیدوار باشند.

خواندن فرد را در رهبری دیگران توانمندتر می‌سازد. خواندن باعث هوش کلامی می‌شود و فرد را در ارتباط با دیگران موفق‌تر می‌کند. خواندن رمان‌ها می‌تواند درک نشانه‌های اجتماعی را تقویت کند و به رهبر اجازه دهد تا دیگران را بهتر بفهمد و با آنها بهتر کار کند. این ویژگی‌ها می‌تواند یکی از صلاحیت‌های مهم رهبر در سازمان به شمار آید و هر فرد درگیر در امور تجاری می‌داند که هوش عاطفی بیشتر به بهبود توانایی رهبری و مدیریتی وی منجر خواهد شد. سرانجام این که مطالعه کتابخانه‌ای می‌تواند با حفظ آرامش و سلامت کارآمدی فردی را بالا ببرد. برای مدیران اجرایی خواندن بهترین راه کسب آرامش است و می‌تواند تا 68 درصد استرس را کاهش دهد. هم چنین مطالعه توانایی حفظ مطالب در ذهن را بالا برده و احتمال بروز آلزایمر را از بین می‌برد. خواندن بیشتر می‌تواند منافع زیادی برای تجارت- از هر نوع- داشته باشد و فرد را به رهبری بهتر تبدیل کند. اگر قصد شروع دارید به چند نکته زیر توجه کنید:

1- به یک گروه مطالعه گر بپیوندید. گروهی را پیدا کنید و مرتباً – مثلاً هر ماه دو بار – قرار بگذارید تا مطالبی درباره فلسفه، ادبیات، تاریخ و غیره بخوانید.

2-خواندن خود را متنوع سازید. اگر درگیر تجارت هستید و مطالب تجاری می‌خوانید خود را متعهد سازید که امسال در سه زمینه دیگر کتاب بخوانید. رمان، شعر، علوم طبیعی، زندگینامه، تاریخ و یا هنر می‌توانند جزو گزینه‌های شما باشند.

3- مطالعه خود را در محیط کار بکار بندید. اگر در سر کار با مشکلی مواجه هستید کتابی در زمینه اعصاب یا روانشناسی انتخاب کنید و ببینید که آیا در آن راه‌ها یا درس‌هایی آمده است که در حرفه شما مفید باشند؟

4- دیگران را تشویق کنید. پس از کار با همکاران بر روی یک پروژه، کتابی را به آنها معرفی کنید که فکر می‌کنید ممکن است به آن علاقمند باشند. این کار مباحثات، کاربرد مطالب، و شمار مطالعه‌کنندگان در محیط کار را افزایش می‌دهد.

5- برای تفریح بخوانید. همه خواندنی‌ها نباید برای پیشرفت دانش باشند. برای استراحت، گریز از مشکلات، و فراغت ذهن مطالعه کنید.

خواندن منافع زیادی دارد اما از این منافع در رهبری غفلت شده است در حالی که مطالعه یک مولفه ضروری برای تقویت قدرت رهبری است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.