وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.
وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.

مبارزه با فساد را سیاسی نکنید

   

 رضا بژکول    روزنامه نگار                   @irranews                                                                                                                                               

          

 

طی روزهای گذشته شاهد اوج گیری اختلافات نخبگان جامعه بر سر فسادهای گسترده بودیم، فارغ از اینکه چه کسی درست می گویید و موضوع از کجا نشات می گیرد ،سئوالی که مطرح است اینکه منافع ملی چه نقشی در این ماجرا دارد ؟ و جایگاه آن در این دعوای ها کجاست ؟همچنان که از معنی آن بر می اید منافع یعنی سود و ملی یعنی ملت ، منفعت های که متعلق به ملت است در کجا و به وسیله چه کسی هزینه شده و پشتیبانان آن چه کسانی بودند و چرا برخوردی صورت نمی گیرد؟

آنچه که امروز بیش از هر زمانی در بین احاد ملت موضوع گفتگو است این که چرا مسئولان برای شفاف سازی یک بار برای همیشه بحث فساد را به طور دقیق و جدا از کیستی آن جمع نمی کنند؟ ویا معرفی  نمی نمایند؟ بحث فساد مربوط به امروز و دیروز که نیست ،سالها این بحث وجود دارد و هر بار می شنویم که با شدت برخورد کردیم و در حال ریشه کن شدن است ،اما باز می بینیم فساد نه تنها ریشه کن نشد بلکه گسترده تر از گذشته به وقوع پیوسته است!

 اگر در برخورد با فساد طی سالیان گذشته قاطعانه برخورد می شد ،امروز شاهد گسترش آن در حوزه های مختلف کشور و در بیشترارکان اداری  نبودیم ،از اختلاس های سه ملیاردی تا حقوق های نجومی ،تا املاک های نجومی و گسترده تا کوخواری ، زمین خواری ، فرار مالیاتی ،بیمه های اجتماعی ،بانکی و .....اینکه کی بود کی بود من نبودم مشکلی از جامعه را حل نمی کند هر دستگاهی موظف است در حوزه خود اقداماتی انجام دهد و شفافیت را چاشنی کارش نمایید و دولت نیز موظف است در پی گیری موضوع و با قاطعیت تمام پا به عرصه بگذارد فارغ از اینکه دولتی است یا غیر دولتی .

 اگر قرار است باز مبارزه با فساد را با چهار تا بخش نامه و یا دستگیری چند نفرماستمالی کنیم همان به که کاری نکیم وملت را نیز با این شعارها سرخورده نکنیم .آنچه گویا است برخورد با فساد مربوط به یک رکن از کشورنیست همه ارکان کشور موظف و متعهد به برخورد با این پدیده شوم طی سالیان دراز هستند، اگر با اولین مفسده فساد قاطعانه برخورد می شد و اگر با اختلاس سه میلیاردی با شدت برخورد می شد نه شاهد فیش های نجومی بودیم و نه شاهد املاک نجومی ،مشکل این است که مبارزه با فساد به صورت  گسترده در رسانه ها از سوی نخبگان بحث و مطرح می شود ،اما با گذشت تنها چند روز ویا چند ماه  با موضوعات جدیدی که پیش می آید  لاپوشانی می شود و از ذهن ها خارج ،اگر مبارزه با فساد قاطعانه برخورد شده چرا دوباره تکرار می شود؟ و اگر نیست پس چرا این همه با هم می جنگیم و کشور را در یک التهاب ملی قرار می دهیم تا رادیوهای بیگانه از آن بهره برداری سیاسی کنند .

 بابد بپذیریم که فساد به شکل های مختلف وجود دارد وقتی پذیرفتیم که در همه رده های اداری ما رخنه کرده چه دولتی ،چه خصوصی ،چه نهادها و سازمانها آنوقت منافع ملی حکم می کند با آن مبارزه کنیم نه بهره برداری سیاسی و انتخاباتی ،ملت ما به خوبی این موضوع را فهمیده است که فساد با بازهای سیاسی گم شدنی نیست، بکوشیم شفافیت را چاشنی مبارزه با فساد کنیم کاری نداشته باشیم در کدام یک از ارکان کشورنفوذ کرده ،مهم شناسایی و برخورد قاطعانه است ، مبارزه با فساد و ریشه کنی آن را با جریان سازی سیاسی بی معنی نکنیم ،با بودن شبکه ها اجتماعی ماه پشت ابرها نمی ماند و هر کسی به ظن خویش می فهمد مشکل فساد تنها با گفتن و بهره برداری سیاسی و جناحی حل نمی شود ،به قولی به عمل کار برآید به گفتن و سخندانی نیست .به امید ریشه کن شدن  فساد و شفافیت دربیان با همکاری همه قوا،لطفا مبارزه با فساد را سیاسی نکنید.

رضا بژکول   روزنامه نگار

کانال ایران نیوزباخبرهای روز      @irranews

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.