وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.
وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.

برجام وفاق ملی ،دستاورد جهانی

برجام وفاق ملی ،دستاورد جهانی                                                                                                                                                                                                        روزنامه نگار  

                                                                                                        irranews@                    

 

پس از تحریم های جدید آمریکا که برآمده از ادامه تحریم های سال 1996 می باشد و برای مدت ده سال یعنی تا سال 2026 تمدید گردید ،بحث های زیادی در بین  موافقان و مخالفان کشور بر انگیخته شده تا جایی که بعضی از گروه ها از اینکه  دوباره به دوران تحریم های کمر شکن بر گردیم اظهار خوشحالی می کنند ،آنچنان که گویی که در یک رقابت ملی برگ برنده ای دستشان رسیده باشد .

 آنچه که باعث شد عریضه کوتاه نگارش شود این است که نباید دوستان وطنی ما برجام را صفر تا صد ببینند، بلکه باید به این بیاندیشند که نقطه اوج این دعوا چه بوده است ؟ تقریبا همه کشورهای جهان در اجماع بین المللی بر علیه ایران اتفاق نظر داشته و اکثریت قریب به اتفاق آنها در این تراژدی و انزاوی سیاسی بخصوص  در بعد اقتصادی مشارکت فعالی ایفا نمودند ، تا جایی که تحریم ها را بر خلاف عرف بین الملل به دارو و درمان مردم کشیده و یا می کشیدند.

  تحریم خرید نفت علیه ایران باعث شد فروش آن به پایین ترین حد خود یعنی زیر 50 درصد برسد ،و در بدترین حالت به صورت قسطی و کالا در مقابل نفت عرضه گردد که دریافت  مبالغ آن به صورت دلار و روپیه هند به سختی امکان پذیربود، همه اینها را اگر در کنار هم قرار دهیم، آنوقت به عمق فاجعه پی می بریم. حال چرا باید اقلیتی از ابزاری به نام تحریم های جدید آمریکا به دستاوردهای کلی آن حمله کنند جای بحث است!.

 مخالفان برجام یادشان نرفته است که با رفتارها وگفتارهای دولت مهرورز ما حتی نمی توانستیم روپیه خود را از هندی که از ما نفت خریده بود پس بگیریم، کار به جایی رسیده بود که بانک جهانی هرگونه معامله با ما را مسدود کرده و اجازه باز کردن ال سی و اسناد مالی ، بازرگانی را نمی دادند ، حال چگونه است مخالفان آن را نمی بینند و یا به یاد نمی آورند سخنی دیگر است .

مخالفان، برجام را که با حمایت همه بزرگان کشور در یک وفاق ملی  به بارنشسته  با انتقادهای تند خود قرار داده اند و تا آنجا پیش رفتند  که به آقای دکتر ظریف بصورت مستقیم و یا غیر غیر مستقیم القابی نسبت می دهند، مگر یادشان رفته که همین آقای ظریف بارها  اعلام کرده که گفتگو با قدرت های بزرگ جهانی با هماهنگی بزرگان کشور به ثمر رسیده است ، چگونه است که کاسه و کوزه تحریم های  ادامه دار جنگ طلبان جمهوری خوای آمریکا را  به روی دولت امید و دکتر ظریف می شکنند .

 قاطبه ملت و بزرگان کشور می دانند که  دولت با تمام زحماتش چند چیز را به جهانیان دیکته کرده است ،ا گرمخالفان آنها را در نظر بگیرند، بخشی از صورت مسئله پاک خواهد شد. درنظر داشته باشیم  که دولت امید تابوی  اجماع جهانی علیه ایران را شکست و دریک بازه زمانی که به مدت دوسال طول کشید،  وعده ای که  به ملت داده بود عملی کرد و پول های بلوکه شده ایران را در جهان ،بخصوص امریکا آزاد کرد ، قطعا مخالفان برجام از چند و چون آن کاملا با اطلاع هستند.

دولت با استفاده از دیپلماسی قوی توانست با شریکان اروپایی قراردادهای کلان به ثبت برساند، پای بزرگترین شرکت های جهان را که اجازه بستن قرارداد با ما را نداشتند به تهران باز کند و قراردادهای کلان با قدرت های اقتصادی جهان منعقد نمایید .به نظر می رسد مشکل کشور تنها تحریم آمریکا در گذشته و حال نیست که دوستان وطنی به آن حمله می کنند ،بلکه توفیق مقتدرانه دولت امید در عرصه های مختلف اعم از سیاسی ، اقتصادی ، محیط زیستی،همچنین  لغو کلیه قطعنامه های شورای امنیت و خارج کردن پرونده ایران ازاین شورا بوده است که  در دولت مهرورزبه بار نشسته بود  .

بر این اساس دولت امید توانست مشکلات ایجاد شده با قدرت های جهانی  را با دیپلماسی قوی حل وفصل نمایید و به خواست ملی که رفع تحریم های جهانی و آرامش نسبی در جامعه و حضور پررنگ در بازارهای جهانی بود به منصه ظهور برساند ،عقلایی نیست مخالفان با نقدهای تند علیه دستاوردهای برجام فضای جامعه را مسمموم کنند،مطمئن باشند  ازاین فضا سازی ایجاد شده برعلیه دستاوردهای دولت هیچ کس در داخل سودی نخواهد برد، اگرضرری هم وارد شود دودش به چشم همه خواهد رفت  . وفاق ملی درادامه  به ثمر رسانیدن برجام و حمایت از دولت منتخب تنها راه برون رفت از مشکلات پدیدارشده است ،با ایجاد قطب بندی های سیاسی که عده ای همیشه به دنبال آن بودند اجازه ندهیم دستاوردهای برجام به چالش کشیده شود  .

پایان سخن اینکه  دولت تدبیر و امید به خوبی آگاه است  که تحریم جدید آمریکا علیه ایران نمی تواند ما را به بیراهه بکشاند و ازمسیر اصلی توافق  خارج کند ، دولت و ملت همه ترفندهای دشمن را به خوبی رصد می کنند .

 

کانال ایران نیوز با خبرهای روز                    irranews@

رضا بژکول   روزنامه نگار    

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.