وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.
وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.

رونق گردشگری پس از توافق هسته ای رضا بژکول روزنامه نگار

رونق گردشگری پس از توافق هسته ای


رضا بژکول    روزنامه نگار                                            irranews@

      

در کشور ما صنعت گردشگری پس از نفت و خودروسازی سومین صنعت منبع در آمد محسوب می شود ،این صنعت  ویژگی های خاص خودش را داراست، اگر درست مدیریت شود می تواند در جذب توریست گامهای محکمی برداشته تا باعث شکوفایی اقتصادی در کشورگردد، بزرگترین دستاورد  این صنعت گردشگری در کشوررونق اشتغال ،کاهش بیکاری و افزایش در آمد است ،ضمن اینکه میزان سرمایه گذاری برای یک شغل در این صنعت نسبت به صنایع دیگر از منابع مالی کمتری برخورداراست وازلحاظ الایندگی از دیگر صنایع بهتر است ،هر کشوری تلاش می کند که برای بهره گیری ازمزایای اقتصادی ،اجتماعی ،وفرهنگی سهم بیشتری از درآمد جهانی را کسب نمایید ،تا سبب ایجاد شغل،کاهش بیکاری،درآمد گردد.


1- شغل :براساس آمارسازمان جهانی گردشگری از هر 5تا10 گردشگر یک فرصت شغلی ایجاد می شود ،طبق برآوردانجام شده، از طریق صنعت گردشگری وتوریسم تا 10 سال آینده 300 میلیون شغل ایجاد خواهد شد که سهم ما طبق گفته رئیس سازمان گردشگری 20 میلیون نفر خواهد بود که باعث اشتغال 4 میلیون نفری خواهد شد.


 2-کاهش بیکاری :با توجه به ورود 4 میلیون گردشگردرسال 94 13و برآورد سازمان جهانی گردشگری ،از 5 تا 10گردشگر یک فرصت شغلی ایجاد می شود بنابراین باید برای 800 هزار نفر شغل ایجاد شده باشد ، چنانچه این رقم تا سال 1404 به رقم 20میلیون نفر برسد یعنی ایجد اشتغال 4  میلیون نفری، که البته رسیدن به این چشم انداز غیر ممکن نیست ،با توجه به زیبایی و طبیعت بکر کشورمان  و ثبت شدن 17 اثر باستانی بسیار ارزشمند مانند تخت جمشید ،میدان نقش جهان،پاسارگارد،ارگ بم و.... در سازمان یونسکو قابل ابتیاع است اما نیاز به همکاری و همیاری همه دستگاهای اجرایی کشور دارد .


3-درآمد:اقای ماهتیر محمد  در سفری که به ایران داشتند، دریک سخنرانی گفتند  که اگرمدیریت جاذبه توریستی اصفهان  در اختیار مالزی بود سالانه برابر با ارزآوری نفت برای ایران سودآوری می داشت ،این سخن نامبرده تنها بیانگر یک  شهر است، اگربخواهیم به 17 مکان باستانی کشورتسری بدهیم قطعا بیش از تصور ماهتیر در آمد ایجاد خواهد شد، به گفته اقای سلطانی فر ایران  در سال1393 در حدود 7میلیارد دلار در آمد از طریق گردشگران داشته، که طبق پیش بینی  تا سال 1404 به 30 میلیارد دلار خواهد رسید،این  پروسه مشکل عزم جزم همه مسئولین و سازمانها ونهادها و یکصدایی و یکدلی آنها در این زمینه است ، ترکیه درحال حاضر 25 میلیارد دلار در آمد از طریق گردشگری جذب می کند، مگرآنها چه دارند ما نداریم ؟ما بیشترین مناطق گردشگری را اگر نگویم درجهان ،حداقل در خاورمیانه داریم، اما کمترین در آمد گردشگری را کسب می کنیم، رسیدن به درآمد ترکیه مستلزم وفاق ملی در کشوراست.

 اما برای رسیدن به آمارهای گفته شده، در فرایند زمانی نیاز به امکاناتی داریم که به شرح ذیل است.


1-ایجاد ویا آماده کردن هتل های 4 و5 ستاره در استانهای کشور که بیشترین توریست را جذب می کنند مانند:اصفهان،شیراز ،گیلان،مازندران،آذربایجان،خراسان،همدان و....

2-آموزش و تربیت نیروهای متخصص برای راهنمایی گردشگران در بیشتر استانها به همراه آموزش زبان کشورهای مختلف(بخصوص انگلیسی،آلمانی،فرانسه،روسی،عربی،و.....

3-ایجاد فضای مناسب  درمرکزهر استان برای نشان دادن آثارهای باستانی ،هنری وصنایع دستی،و تاریخی همان استان جهت بازاریابی و جذب توریست بیشتر.

4-لغوروادید ویزا برای شهروندان 60 کشوردیگر توسط دستگاه دیپلماسی برای جذب گردشگران بیشتر ( در حال حاضر برای 7 کشور ویزای 15 تا 90 روزه صادرمی شود)

5-روابط حسنه با کشورهای دیگر نه تنها تضمین امنیت است بلکه سبب ورود گردشگران  مختلف شود، در این زمینه از سوی اقای ظریف گامهای مثبت برداشته شده، بخصوص برای همسایگان ، روابط حسنه ضامن امنیت و امنیت باعث جذب  گردشگران می شود.

امیدواریم با همکاری و همیاری کلیه دستگاهای اجرایی در آینده شاهد حضور گردشگران بیشتری در استانهای کشورمان از راه هایی هوایی و زمینی باشیم، تا این صنعت باعث رونق گرفتن دیگر صنایع و همچنین عاملی برای در آمد ارزی،ایجاداشتغال ،کاهش بیکاری ،وسرمایه گذاری گردد.


کانال ایران نیوز    irranews@

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.