وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.
وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.

شورا؛شجاعت؛شفافیت رضا بژکول روزنامه نگار

شورا ؛ شجاعت ؛ شفافیت


رضا بژکول     روزنامه نگار


irranews@

طی چند هفته گذشته مردم تهران به صورت جمعی و فردی، نوشته یا پیام از آقای حافظی خواستند که بار دیگر در شورا ثبت نام کند، فارغ از اینکه طیف فکری این نماینده عملگرا چیست، آنچه نویسنده را متحیر کرد این بود که مردم در بزنگاه‌ها‌ی تاریخی به درستی افراد خادم را تشخیص داده و شناسایی می‌کنند، اگر چه ممکن است در بعضی مواقع به واسطه تبلیغات کور و دهن پرکن بعضی رسانه‌ها‌، اشتباهاتی هم داشته باشند.

این موضوع نشان می‌دهد باز بودن فضای نسبتا باز در جامعه چقدر می‌تواند در شناساندن چهره‌ها‌ی موثر تاثیر گذار باشد، حسن تکنولوژی‌ها‌ی مجازی همین است که نمی‌گذارد با تبلیغات دروغین بین مردم و چهره‌ها‌ی محبوب‌شان و یا خادم فاصله ایجاد کنند، مگر اینکه دست به تخریب گسترده بزنند که آن هم عکس جواب داده.
به نظر می‌رسد با بودن شبکه‌ها‌ی اجتماعی به جای احزاب سیاسی و همفکری و همدلی افراد با تجربه در کنار تلاش‌ها‌ی جوانان
پر انرژی، فضای اجتماعی در حال متحول شدن است که این امر در انتخابات مختلف به خوبی نمایان شده است.
اما آنچه این روز‌ها‌ همه توجه‌ها‌ را به خود جلب کرده فعالیت نماینده اصولگرای عملگراست که بیشتر از بعضی از نماینده‌ها‌ی مدعی در شورای شهر تهران، مسائل را شفاف پی‌گیری و با شجاعت در رسانه‌ها‌ بیان کرد است که باید نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم. قبول کنیم در بین جناع رقیب هم افراد پاکدستی مانند مطهری، حافظی کم نیستند که این می‌تواند آغاز یک حرکت در انتخاب افراد صالح و درستکار دو جناح اصلی در آینده باشد. باید به دنبال نماینده شجاع و دلیری باشیم که گفتار و یا رفتارش، ملاکش فقط جناح سیاسی نباشد، بلکه منافع ملی و بومی و شهروندانی باشد که به او اعتماد کرده و رای داده‌اند.
در نظر داشته باشیم اگر فقط یک نماینده قاطع مانند حافظی در شورا بتواند به تنهایی در مقابل رانت‌ها‌ و فسادهای احتمالی در یک سازمان یا نهاد و اداره‌ای مقاومت کند، حتی اگر موفق نشود اما پی گیری کند، گامی بزرگ
برداشته است.
حافظی اصولگرا در شورای شهر تهران چنین فردی بود، نه مانند نماینده‌ای که گاه چپ می‌زند گاه راست و مانع رسیدن به یک روند بهتردر مدیریت شهر شود.
حافظی نشان داد جناح برای او مهم نیست اگر بود اصولگرایان که اکثریت را در شورا داشتند حافظی را تنها نمی‌گذاشتند؟ مهم در این شرایط، شجاعت، تعهد اخلاقی و شفافیت در رفتار و عمل است نه جناحی بودن.
بر این اساس به کسانی رای دهیم که فارغ از نگاه جناحی، به منافع شهر و مطالبه مردم دیدی عمیق داشته باشند نه به افراد، جناح و شخصیت‌ها‌.
اگر به دنبال شهر آرمانی هستیم نگاه دقیق‌تری به یک ماه آینده که ماههای حساس و سرنوشت‌سازی در کشور ماست داشته باشیم. سرنوشت شهرمان را به دست کسانی قرار دهیم که از رانت و رانت خواری به دور باشند و با مردم شفاف و صادق.
تخصص، لازمه نامزدهای شورای شهر است که همه به آن صحه می‌گذاریم، اما تنها دلیل بهتر بودن نیز در کنار تخصص، داشتن شفافیت در بیان و عمل، مردم داری، باندی عمل نکردن، اسیر بازی‌ها‌ی سیاسی نشدن، به جناح خود نیندیشیدن، با قدرت در مقابل کارچاق‌کن‌ها‌ ایستادن، تعامل با نیک اندیشان تقابل با رانت‌خواران، پاکدستی و صداقت و ده‌ها‌ نگفته دیگر است که می‌تواند دربرگیرنده ویژگی یک نماینده شجاع در شهر‌ها‌ باشد.
شورای شهر آزمونی برای رفتن به سوی دموکراسی نیم بند شهری و روستایی و انتخاب نمایندگان اصلح در سازندگی شهر‌ها‌ست اما با انتخاب افراد صالح و کارآمد.
بکوشیم آگاهانه انتخاب کنیم. از هم اکنون با نه گفتن به ملاک‌ها‌یی چون معروف بودن، پسر فلان شخصیت سیاسی بودن، روند بهتری را مد نظر قرار دهیم. بگذاریم بهترین‌ها‌ را در بهترین انتخاب کنیم و آینده را به دست کسانی قرار دهیم که ایده‌ها‌ی نو، تخصص در حوزه شهر، خرد اندیش، خلاقیت در اجرای برنامه‌ها‌ی شهری، عمرانی و برنامه ریزی دارا باشد. نگذاریم ملاک انتخاب‌مان قبیله و قوم و تبار ما باشد، بلکه همه را از خود بدانیم، اصلح ترین را در بین نامزدها حمایت کنیم، خودی و یا غیر خودی خواندن نامزد‌ها‌ رجعت به گذشته‌ای است که تجربه کردیم، نگذارید آن را دوباره احیا کنند که دردی را دوا نمی‌کند
بیاییم شورای شهرها را به جوانان متخصص، مبتکر، خلاق، صادق و دور اندیش واگذار کنیم، تا در کنار کسب تجربیات جدید، در سازندگی جامعه ما گامی محکم بردارند.
نهایت اینکه دست جوانان کشورمان را بفشاریم و بهترین‌ها‌ را در بهترین بهار زندگی
انتخاب کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.