وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.
وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

وبلاگ اختصاصی روستای حاج سلیم محله

حاج سلیم محله - رضا بژکول این وبلا گ جهت بیان و پی گیری مشکلات روستای حاج سلیم محله تشکیل شده است.

تفکیک جنسیتی از دیدگاه هاشمی رفسنجانی


تفکیک جنسیتی  از دیدگاه هاشمی رفسنجانی



هاشمی رفسنجانی:تفکیک جنسیتی نتیجه عکس می دهد



گروه سیاسی| بعد از بحث های متفاوتی که پیرامون دغدغه های برخی از مسوولان در باب مقوله حجاب و به دنبال آن تفکیک جنسیتی از سوی شهردار تهران مطرح شد که البته با واکنش های متفاوتی از سوی مقامات رسمی و غیر رسمی کشور روبه رو شد، پایگاه اطلاع رسانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز روز گذشته اقدام به بازنشر مصاحبه یی از رییس این مجمع کرد. مصاحبه یی که نزدیک به یازده سال از عمر آن می گذرد.


در این مصاحبه که در سال 82 با روزنامه کیهان انجام شد آیت الله هاشمی رفسنجانی به تاثیرات نحوه برخوردها با موضوع حجاب اشاره کرد. وی ضمن انتقاد صریح از «خشک مقدسی ها» با مردم، تاکید کرد: بخشی از آنچه که الان اتفاق افتاده، عکس العمل سخت گیری هایی است که در مساله حجاب انجام دادند که برای جامعه مخصوصا در زن ها حالت فرار درست کرد.


گزیده پاسخ های وی به کیهان بدین شکل است: مثلااز من می پرسیدند: زن می تواند کت و دامن بپوشد؟ گفتم: چه اشکالی دارد؟ سر همین جواب خیلی حرف زدند. بحث رنگ مطرح شد، گفتم که رنگ را خدا تعیین نکرده است. رنگ سیاهی که ما انتخاب کردیم، درست ضد آن چیزی است که اهل بیت(ع) انتخاب کردند. آنها سفید یا سبز می پوشیدند. بنی عباس بودند که سیاه را آوردند. گفتم کاری به رنگ لباس مردم نداشته باشید. کاری به شکل لباس مردم نداشته باشید. زن باید پوشیده باشد، حالالباس هرچه می خواهد، باشد. نباید تبرج باشد، چون یک اصل اسلامی است.


بنابراین ما مسائل فرهنگی را در حد اعتدال قبول داریم. یعنی همان مقداری که اسلام خواسته است و نه آن مقداری که بخواهیم تحمیل کنیم. می خواستند زنان و مردان را از هم جدا کنند و حتی سراغ درمان رفتند و گفتند که طبیب زن برای زن و طبیب مرد برای مرد باشد. اینها همه سخت گیری هایی است که نتیجه عکس می دهد. اگر سخت گیری ها را رسمی کنیم برای جامعه مخصوصا در زن ها و جوان ها حالت فرار درست می شود. هنوز فکر می کنم اگر ابتکار را دست بگیریم، توقعات خانم ها و جوان ها را شرعا می توانیم تامین کنیم و پیش خداوند هم حجت داریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.